site site .

site

معرفي جاهاي ديدني استانبول

معرفي جاهاي ديدني استانبول

 آب‌انبار تاريخي باسيليكا ، قصري وارونه

جاهاي ديدني استانبولآب انبار تاريخي باسيليكا

 بعد از ديدن اياصوفيا و مسجد آبي به آب‌انبار تاريخي باسيليكا، يكي از جاذبه‌هاي گردشگري استانبول برويد. اين آب‌انبار نزديك اين دو مسجد است و در زمان امپراتوري بيزانس، زماني‌كه به استانبول قسطنطنيه مي‌گفتند، ساخته شده. حدود ۳۰۰ ستون با سرستون‌هاي طرح‌دار در اين آب‌انبار وجود دارد كه شكوه آن‌ها باعث شده به آن قصر وارونه هم بگويند و از آن به‌ عنوان زيباترين مكان هاي ديدني استانبول ياد مي‌شود.

۴. قصر توپ‌‌كاپي ، تاريخ جاذبه هاي ديدني استانبول

قصر توپ‌كاپي | از جاهاي ديدني استانبول

قصر توپ‌كاپي‌ آب‌انبار باسيليكا فاصله‌ي چنداني ندارد. جايي كه چشم‌اندازي زيبا از تنگه‌ي تاريخي بسفر و ديدني‌هاي بسياري از پادشاهان ترك براي‌تان به‌همراه دارد. تمامي اين جاذبه‌هاي ديدني، در بخش اروپايي شهر قرار دارند، مي‌توانيد برنامه‌ي روز اول و دوم سفرتان را به آن اختصاص دهيد.

  گم شدن در پس‌كوچه‌هاي بخش آسيايي 

۵. كاخ دلما باغچه

جاهاي ديدني استانبول دلما باغچه از جاذبه‌هاي گردشگري استانبول

بخش‌هاي ديدني قسمت آسيايي استانبول، دست كمي از بخش اروپايي‌اش ندارد. كاخ دلما باغچه استانبول از كاخ‌هاي باقي‌مانده‌ي عثماني‌ست. اين كاخ بعد از توپكاپي محل اقامت پادشاهان ترك بوده. اسكله‌ي بشيك‌تاش در نزديكي‌اش، دسترسي خوبي به اين كاخ دارد.

۶. روملي حصار

جاهاي ديدني استانبول روملي حصار

روملي حصار از ديگر قلعه‌هاي معروف استانبول است كه در تنگه‌ي بسفر و در ساحل روملي قرار دارد، مي‌توانيد بعد از ديدن دلماباغچه به آن‌جا برويد. تنگه‌ي بسفر شهر استانبول را به دو نيمه‌ي آسيايي و اروپايي تقسيم مي‌كند و مسير اتصال درياي سياه به درياي مرمره هم هست.


برچسب: جاهاي ديدني استانبول،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۷:۵۵ توسط:faeze موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :